Saygı Albümü: Bergen #KadınaŞiddeteHayır

Berke Kağan Mermer’in yazısıdır.

Türk arabesk müziğinin önemli kadın sanatçılarından Bergen, hayatının anlatıldığı sinema filminin vizyona girmesiyle birlikte son günlerde tekrardan popüler bir hale geldi. “Acıların Kadını” olarak da bilinen Bergen’in hayat hikayesi, izleyen herkesi derinden etkiledi. Filmin ardından Bergen’in dinleyici kitlesi oldukça artmaya başladı. Benzer bir olayın 2018 yılında vizyona giren Müslüm filminden sonra Müslüm Gürses için de gerçekleştiğini görmüştük.

Hem Bergen filminin etkisi hem de 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde kadına şiddet ve kadın cinayetlerine dikkat çekmek için 8 Mart tarihinde 8 farklı kadın sanatçının yer aldığı 8 parçalık Saygı Albümü: Bergen çıktı.

Albümde yer alan şarkı ve sanatçılar şu şekilde:

Aşk Kitabı – Bade Derinöz

Benim İçin Üzülme- Ceylan Ertem

Canım Dediklerim- Derya Uluğ

Elimde Duran Fotoğrafın- Feride Hilal Akın

Sen Affetsen Ben Affetmem- Gülşen

Sabır Ver- Jehan Barbur

Yıllar Affetmez- Melek Mosso

Kader Diyemezsin- Melike Şahin

Genel anlamda albümü başarılı bulduğumu söyleyebilirim, 8 şarkılık albümde diğer parçaların gölgesinde kalan bazı parçaların olduğunu da söylemek mümkün. Bergen, tarzı ve hayatı itibariyle sürekli pavyon, gazino gibi mekanlarda sahne almış; bu ortamlara uygun arabesk ve ağır şarkılar söylemiş bir kadın sanatçı. Ancak bu albümde bu tarzın yıkıldığını görüyoruz. Herkese hitap etmeyecek o keskin arabesk tarz, bu albümde yerini daha geniş kitlelere hitap edebilen, biraz daha yumuşak olan slow pop müziğe bırakıyor. Bu da Bergen’in şarkılarını dinlemek isteyen ama arabesk ve pavyon müziklerinden hoşlanmayanlar için güzel bir alternatif oluşturuyor.

Bergen film afişi

Albüme baktığım zaman Bergen’le ismi özdeşleşmiş olan Acıların Kadını şarkısını görmeyi beklerdim. Bence büyük bir eksiklik olmuş. Aynı zamanda Bergen filminde harika bir oyunculuk sergileyen Farah Zeynep Abdullah’ın da en azından bir tane şarkı seslendirdiğini duymak çok güzel olurdu. Daha önce oynadığı filmlerden oyunculuğunun yanında sesinin de gayet başarılı olduğunu zaten hepimiz biliyoruz.

Parçaları tek tek incelediğimiz zaman ilk olarak Bade Derinöz’den Aşk Kitabı şarkısını görüyoruz. Daha önce Nilüfer ve Hayko Cepkin’den oldukça farklı bir yorumunu dinlediğimiz bu şarkıya Bade Derinöz kendi tarzını katarak yeni bir yorum getirmiş. Belki de albümdeki en az popüler olan sanatçı olmasına rağmen kendi tarzını yansıtması takdire şayan.

Albümdeki 2. parça Ceylan Ertem’in seslendirdiği Benim İçin Üzülme şarkısı. Şarkının girişinden itibaren bir Ceylan Ertem şarkısı dinlediğinizi çok net bir şekilde hissedebiliyorsunuz. Bergen’in tarzıyla kendi stilini çok güzel harmanlayıp başarılı bir parça çıkardığını düşünüyorum.

Sıradaki parça belki de albümde beni en çok şaşırtan parça oldu. Okyanus ve Canavar gibi hareketli şarkılarıyla çıkış yapan Derya Uluğ son zamanlarda yayınladığı akustik şarkılarıyla alıştığımız tarzının dışına çıkmaya başlamıştı. Kaderimin Oyunu dizi müziği olan Sana Çıkıyor Yollar ile bu tarzda ilk stüdyo kaydını yapmış oldu. Canım Dediklerim şarkısında da bu değişimin devamını görüyoruz ve sanatçının hareketli parçalarda olduğu kadar slow tarzda da başarılı işler çıkarabileceğine kulaklarımızla şahit oluyoruz. Aynı zamanda albümü dinlerken Bergen’in o alıştığımız pavyon havasını en net hissedebileceğiniz şarkı da kesinlikle bu.

Bir sonraki parça Feride Hilal Akın’dan Elimde Duran Fotoğrafın. İlk andan itibaren arka plan müziğine dair düşündüğüm tek şey, bu müziğin daha farklı olabileceği oldu. Bergen şarkılarının en önemli özelliklerinden biri olan çıplak ses güzelliği ve sadelik, şarkının bu versiyonundaki efektlerin arasında adeta kaybolmuş.

Albümün 5. ve belki de herkes tarafından en çok beklenen şarkısı Sen Affetsen Ben Affetmem’i Gülşen seslendiriyor. Hem Bergen’in en bilinen şarkısı olması hem de filmde söylenmesi sebebiyle beklentilerin oldukça yüksek olduğu bir şarkıydı. Bu şarkıyı Bergen dışında kimden dinlersek dinleyelim beklentilerimizi karşılaması ve aynı duyguları yaşatması neredeyse imkânsız. Yine de Gülşen’in bu zorlu parçayı başarılı bir şekilde seslendirdiğini söylemek mümkün.

İnsan Dertli Olunca ismiyle bildiğimiz sırdaki parça bu albümde karşımıza Jehan Barbur’un sesinden Sabır Ver ismiyle çıkıyor. Bergen’den duymaya alışık olduğumuz yanık ve güçlü sesin aksine Jehan Barbur daha soft ve dingin bir tarz tercih etmiş. Bu da şarkıya farklı ve güzel bir hava katmış.

Kullar Affetmez şarkısını da aslında içinde yer aldığı albümün ismi olan Yıllar Affetmez ismiyle Melek Mosso’dan dinliyoruz. Albüme ilk baktığımın zaman beni en çok heyecanlandıran sanatçı şüphesiz ki Melek Mosso olmuştu. Tarzının ve sesinin Bergen şarkılarına yeni bir soluk getireceğini düşündüğüm bir sanatçıydı. Beklentilerimi tam anlamıyla karşıladığını söylemek güç olsa da bir yenilik getirdiği kesin. Keklik Gibi şarkısında olduğu gibi sesin daha fazla ön planda olduğu, müziğin biraz daha arka planda kaldığı bir parça beklerdim. Hem sesi hem de tarzının bunu kaldırabilecek kalitede olduğunu düşünüyorum. Tüm bunlara rağmen yine de başarılı bulduğum bir parça diyebilirim.

Albümün son parçası Melike Şahin’den Kader Diyemezsin. Şarkının girişi ve geneline yayılmış ağır bir synth etkisi vardı ve bu beni oldukça rahatsız etti. Melike Şahin’in sesi çok güzel ve şarkı için uygun olsa da synth ağırlıklı altyapı, sanatçının sesinin önüne geçmiş. Bu şarkı farklı bir altyapıyla hazırlansaydı daha ilgi çekici olabilirdi.

Bergen: Saygı Albümü, dinleyicilerine başarılı olduğunu düşündüğüm bir müzikal yolculuk vadeden ve çıkış tarihiyle de oldukça anlamlı bir mesaj paylaşmasıyla takdir ettiğim bir albüm oldu. Türkiye müzik piyasasında bu tarz proje albümlerin üretimlerini daha çok görmek için heyecanlıyım.

Yazı oluşturuldu 99

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön